KOMUNIKAT
DYREKTORA GENERALNEGO URZĘDU REJESTRACJI PRODUKTÓW LECZNICZYCH, WYROBÓW MEDYCZNYCH I PRODUKTÓW BIOBÓJCZYCH
z dnia 26 sierpnia 2016 r.
w sprawie ustalenia zasad udostępniania akt postępowań w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych
Realizując postanowienia art. 73 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, akta postępowań znajdujących się w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, zwanym dalej: „Urzędem” udostępnia się:
1) stronie postępowania;
2) pełnomocnikowi strony;
3) uczestnikom na prawach strony w danym postępowaniu;
4) pełnomocnikowi uczestników na prawach strony,
– zwanymi dalej „wnioskodawcami”.
Zgodnie z art. 73 ustawy, wnioskodawcom przyznaje się:
1) prawo do wglądu w akta sprawy oraz fotografowania akt sprawy;
2) prawo do sporządzania z tych akt notatek, kopii lub odpisów;
3) prawo żądania uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem wnioskodawcy;
4) prawo do wydania z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem wnioskodawcy;
5) prawo do dokonania czynności, o których mowa w pkt 1 i 2 w systemie teleinformatycznym, po identyfikacji strony w sposób określony w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114).
Prawa te przysługują również po zakończeniu postępowania.
Zgodnie z art. 74 § 2 ustawy, odmowa umożliwienia przeglądania akt sprawy, sporządzania
z nich notatek, kopii i odpisów, uwierzytelnienia takich kopii i odpisów lub wydania uwierzytelnionych odpisów następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Odpisy lub kopie akt sporządza pracownik Urzędu na wniosek, którego wzór stanowi Załącznik do niniejszego Komunikatu.
Zgodnie z ustawą, Urząd obowiązany jest do załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki.
Wgląd w akta sprawy, sporządzenie z nich notatek, kopii lub odpisów odbywa się w lokalu Urzędu w obecności jego pracownika.
Usługa polegająca na wykonaniu:
1) odpisów – podlega opłacie, która wynosi 80 groszy za 1 stronę formatu A4;
2) kopii akt – podlega opłacie, która wynosi:
a) 80 groszy za 1 stronę formatu A4 – w przypadku akt kopiowanych w wersji papierowej,
b) 2 złote za 1 płytę CD – w przypadku akt kopiowanych w wersji elektronicznej, gdy zostały one złożone w takiej wersji,
c) 3 złote za 1 płytę DVD – w przypadku akt kopiowanych w wersji elektronicznej, gdy zostały one złożone w takiej wersji;
3) uwierzytelnienia na żądanie wnioskodawcy odpisów lub kopii akt oraz wydania mu z akt uwierzytelnionych odpisów – podlega opłacie skarbowej, która zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783) wynosi 5,00 zł za każdą stronę. Opłata uiszczana jest w kasie Urzędu Dzielnicy Ochota lub na rachunek bankowy nr 95 1030 1508 0000 0005 5002 4055.
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, zgodnie z ww. załącznikiem, podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł która uiszczana jest w kasie Urzędu Dzielnicy Ochota lub na rachunek bankowy nr 95 1030 1508 0000 0005 5002 4055
Za wykonanie usługi polegającej na wykonaniu odpisów lub kopii akt Urząd , na żądanie wnioskodawcy, wystawia rachunek, o którym mowa w art. 87 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Opłata za wykonaną usługę polegającą na wykonaniu odpisów lub kopii akt, jest wnoszona przez wnioskodawcę w Kasie Urzędu lub przelewem bankowym na rachunek bankowy:
NBP O/O Warszawa 30 1010 1010 0094 1022 3100 0000
Odpisy lub kopie akt wnioskodawca może odebrać osobiście, wówczas ich wydanie następuje po okazaniu dowodu wpłaty należności za wykonaną usługę (KP – w przypadku płatności gotówkowej lub kopii przelewu – przy płatności przelewem bankowym).
W przypadku, gdy wnioskodawca zamawia odbiór przesyłki przez firmę kurierską, przekazanie dokumentacji następuje po otrzymaniu przez Urząd wpłaty za wykonanie odpisu lub kopii akt. Wnioskodawca zamawia we własnym zakresie usługę kurierską i ponosi całkowity koszt jej realizacji.
z upoważnienia Dyrektora Generalnego
DYREKTOR
Biura Kadr
/-/ Elżbieta Pawłowska