Grzegorz Cessak
Informacja Prezesa Urzędu z dnia 20 kwietnia 2020 r.
w sprawie umożliwienia przekazywania zgłoszeń niepożądanych działań produktów leczniczych za pośrednictwem Systemu Monitorowania Zagrożeń (SMZ)
Od 20 kwietnia br. niepożądane działania produktów leczniczych mogą być zgłaszane do Urzędu Rejestracji za pomocą elektronicznych formularzy dostępnych w Systemie Monitorowania Zagrożeń (SMZ) pod adresem: https://smz.ezdrowie.gov.pl/.
Formularze mogą być używane zarówno przez przedstawicieli zawodów medycznych, jak również przez pacjentów oraz ich opiekunów.
SMZ jest ogólnopolskim systemem opracowanym przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) przy współudziale m. in. przedstawicieli Urzędu Rejestracji. SMZ ponadto umożliwia personelowi medycznemu elektroniczne zgłaszanie m.in. przypadków podejrzenia lub rozpoznania zakażeń oraz zachorowań na choroby zakaźne, dodatnich wyników badań laboratoryjnych, meldunków o zachorowaniach i podejrzeniach zachorowań na grypę.
Urząd Rejestracji będzie wykorzystywał SMZ do gromadzenia krajowych zgłoszeń działań niepożądanych produktów leczniczych, przesyłanych przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz pacjentów lub ich opiekunów.
Prezes Urzędu Rejestracji
Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych
i Produktów Biobójczych
/-/ Grzegorz Cessak