![Wersja do wydruku Wersja do wydruku](https://archiwum.urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/icons/print_icon.png)
![Wyślij e-mailem Wyślij e-mailem](https://archiwum.urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/print_mail/icons/mail_icon.png)
![PDF version PDF version](https://archiwum.urpl.gov.pl/sites/all/modules/print/print_pdf/icons/pdf_icon.png)
O dacie wygaśnięcia pozwolenia podmiot odpowiedzialny powinien powiadomić Urząd Rejestracji drogą pisemną bądź pocztą elektroniczną na adres del@urpl.gov.pl
Podstawa prawna
art. 33a ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne
2. Ze względu na ochronę zdrowia publicznego, a w przypadku produktu leczniczego weterynaryjnego - ze względu na ochronę zdrowia ludzi lub zwierząt lub ochronę środowiska oraz w przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności, w szczególności w przypadku wydania przez sąd zarządzenia tymczasowego zakazującego wprowadzenia do obrotu produktu leczniczego, Prezes Urzędu może, na wniosek podmiotu odpowiedzialnego, w drodze decyzji, stwierdzić, że pozwolenie, o którym mowa w ust. 1, nie wygasa.
Postępowanie
Wszczęcie postępowanie na podstawie art. 33a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne w sprawie wydania decyzji Prezesa Urzędu stwierdzającej, że pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego nie wygasa następuje na wniosek podmiotu odpowiedzialnego.
Wniosek powinien zawierać szczegółowe uzasadnienie odnoszące się do znaczenia produktu leczniczego w aspekcie ochrony zdrowia publicznego oraz wskazywać na występowanie wyjątkowych okoliczności stanowiących przyczynę niewprowadzenia produktu do obrotu.
Termin na złożenie wniosku
Wniosek należy złożyć co najmniej na 30 dni przed przewidywanym wygaśnięciem pozwolenia na mocy art. 33a ust. 1 pkt 1 bądź 2 ustawy Prawo farmaceutyczne.
Czas trwania postępowania
Postępowanie w sprawie wydania decyzji Prezesa Urzędu stwierdzającej, że pozwolenie na dopuszczenie do obrotu nie wygasa powinno zakończyć się w terminie maksymalnie 30 dni od chwili złożenia kompletnego wniosku.
Wymagane dokumenty
-
wniosek (pismo wraz z uzasadnieniem);
-
potwierdzenie wniesienia opłaty za złożenie wniosku o wydanie decyzji w trybie art. 33a ust. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne – opłata wynosi 4200 PLN (w tytule przelewu należy wpisać:
"UR/DEL/LRM: numer pozwolenia, nazwa produktu leczniczego, sunset clause"); -
pełnomocnictwo;
-
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w wysokości 17 PLN);
-
odpis z Krajowego Rejestru Sądowego bądź innego właściwego rejestru.